tirsdag 25. november 2008

Spark


go kveld i stua

I dag vil jeg bare fortelle litt om noe av det flotteste med vinteren. Nemlig et av verdens aller flotteste framkomstmidler; sparken. Den lille stolsleden med to meier under har endelig dukket opp på gater nær meg igjen.

I dag var vi jeg på sparktur hjem fra skolen. Sammen med Håvard, Øystein og Zigo karret vi oss frem på en spark. Ja, én. To på skiene, og to på stolen. Min rolle ombord var styrmann. Håvard var kaptein, Zigo matros, mens vi kan vel si at Øystein fungerte mer som gallionsfigur.. 

Vi hadde på mange måter en veldig fin tur, hvor den bratte bakken i Storgjerdåsen var høydepunktet.  Desverre endte turen i en snøskavel i Galnåsen. Dette må jeg som styrmann ta mye av ansvaret for, da min vurderingsevne helt klart var svekket av testosteron, adrenalin og generell moro.

Siste på sparkfronten er at jeg nå har funnet fram min egen spark. Pussa og skrudde og polerte og testa, og hvis goværet holder seg er jeg på veiene i morra.
 
fred ut. Ha en trivelig dag!

5 kommentarer:

ingvild sa...

æ lika å spark. det e en fin ting.

Anonym sa...

Trur æ skal kjøp mæ en sånn. Fins jo ikke noe bedre framkostmiddel på vintern :D
Når skal æ få sitt på?

Sigurd L. sa...

anytime marievic!

Anonym sa...

ok, fra nå av vil jeg alltid lese bloggen din sig.
suss, wag

Henrik sa...

alle som kjoerer bil i Bodoe i omraadene Hunstad/moerkved - vaer oppmerksom paa ekstrem sparkfare. De kommer fort ut av gangstier og akebakker naer deg, har tilnaermet ingen navigeringsmulighet og absolutt null stopp-evne.

For aa motarbeide sparkere: Se etter unge mennesker med nedslitte haeler paa skoene, et sikkert tegn paa at du har med en sparker aa gjoere. Sky ingen midler :D

Foroevrig holder jeg med dere sparkerne - kosligste framkomstmiddel som finnes!

Om meg

Bildet mitt
Bodø, Nordland, Norway
Skribling og scrobbling.

Følgere