mandag 5. januar 2009

over og underjordiske rariteter

Er veldig prega av nyhetene om dagen. Jeg sliter helt utrolig med å forstå mennesker som støtter Israels angrep på Gaza. Nå er tallene opp mot 900 døde. Mest sivilie, og mange barn. Et bilde i aftenposten av ei lita jente som sørga over broren sin. Israel bomber med flere hundre fly og fartøy og titusenvis av soldater, skyter ned sivile, og nekter presse og hjelpekorps inngang. Jeg sliter med å forstå det. Etterlyser at noen av dere, selv om dere sansynligvis ikke leser dette, kan gi meg et fornuftig svar. Eller nei, det fins ikke noe fornuftig svar.




Forøvrig om dagen:
Jeg er ikke typen som nødvendigvis tror på det jeg hører. Men er heller ikke typen som avfeier såkalte alternative saker, bevegelser og livssyn. Noen vil si "overnaturlig", andre "fullstendig naturlig". Som mora mi sier: det er ikke så lett å skille snørr og mel. Eller å blande heller forresten.

Hadde samtale med ei trivelig jente jeg kjenner. La oss kalle henne berit. Ho Berit snakka i vei om ånder, healing og slike spiritistiske ting, og på mitt vante vis svarte jeg kort og greit, jeg har egentlig lite erfaringer med slike ting, bortsett fra mange artige samtaler med diverse folk igjennom en del år, bl.a. med intet mindre enn tre jenter jeg har vært forelska i. Av en eller anna grunn er det stort sett alltid jenter som prater om slike ting til meg. 

I hvertfall: Berit (dette var på msn) skrev om både det ene og det andre, og ble tilslutt nesten litt irritert over at jeg ikke svarte og diskuterte og kverulerte (som jeg gjør med veldig mange andre ting). Og etterhvert utfordra hun meg. Her er samtaen gjengitt.

The artist also known as Berit sier:
æ e skeptisk til reiligion
HO sier:
men healing og sånt
HO sier: 
e liksom bevist for mæ
sigurd sier: 
ok ;p
HO sier: 
haha så teit du ble 
HO sier:
du e skikkeli skeptisk du
sigurd sier: 
xD
sigurd sier:
neida :P
sigurd sier: 
eller jo
sigurd sier: 
men æ e ikke sur eller noe :P
HO sier: 
haha, det virka som at du ble litt småsur faktisk x)
sigurd sier:
neida, æ lova :)
sigurd sier: 
æ smila
sigurd sier: 
:D
sigurd sier: 
:P
HO sier:
du kan jo heller prøv å motbevis det da ! ^^
sigurd sier: 
ka du mein ? ;p
HO sier: 
altså
HO sier: 
ikke motbevis
HO sier: 
men
HO sier: 
liksom, diskuter med mæ
sigurd sier: 
ok
HO sier: 
haha, nu treng du jo ikk det da men x)
sigurd sier: 
men æ vil ikke overbevis dæ til å tru eller ikke tru et eller anna! for folk må få tru akkurat det de vil ;D
og selvfølgelig, e det opp til mæ, så fins ikke spøkelsa og sånn, og æ mein at hele tarotkort-industrien e alt for influert av amerikanske dårlige tv-program.
men æ mein også at det e mer mellom himmel og jord enn vi vet om
kun 5 prosent av universet e utforska, og vi vet veldig lite om menneskehjernen og menneskekroppen, og æ har trua på en del alternativ medisin etc.
sigurd sier: (20.16.10)
sånn? :D
sigurd sier: (20.16.36)
dessuten trur æ at en del folk har veldig godt av å tru på noe, enten det e over eller underjordisk
HO sier: (20.17.38)
haha, åjatta!


Så slik var altså det. Nå slapp jeg å blogge om temaet, ved å bare kopiere en msn-samtale. kjekt.

Ellers har dagen i dag vært rar. Burde lese til nami-prøve, men gjør alt mulig anna.
Leser, ser på tv, spiser, hører på musikk.

snakkes!
sigurd lamark

7 kommentarer:

Anonym sa...

æ e enig med ho Berit !

ingvild sa...

Det som skjer på Gaza nå, er forferdelig. Jeg kan desverre ikke besvare ditt spørsmål, jeg forstår heller ikke.
Når det kommer til spøkelser og overtroiske saker, setter jeg tomlene opp for Märthas Engleskole. Den høres virkelig flotters ut.

Kristina Kvammen sa...

gidder ikke lese det der akkurat nå, men skal gjøre det. i morgen. i'll be back with further comments.

Karoline sa...

Gaza og Isarel har gått amok. Det finnes INGEN fornuftige svar!
Healing og at det er andre ting mellom himmel og jord tror jeg på. Har sett det også ;)

Kristina Kvammen sa...

synes berit va litt pushy æ. menja, vi veit jo ingenting vi folkan på jorda...

Sigurd L. sa...

ho berit e litt pushy..........

Anonym sa...

heheh, trudde ho skreiv at ho Berit va pussy

Om meg

Bildet mitt
Bodø, Nordland, Norway
Skribling og scrobbling.

Følgere