fredag 8. mai 2009

en vanlig rett fram lankegang, og etter bratte bakker kommer fin utsikt

Siden sist har jeg vært i Oslo på klassetur. Det var i aller høyeste grad hyggelig. Turen var en såkallt studietur med besøk på krinken og verdens gang, men på mange måter ble det i stor grad en sosial greie. Vellykket. Føler forholdet mitt til mange av folkene jeg hver dag befinner meg i samme klasserom som har blitt nærmere og enda triveligere. Det hele er nok behørig omtalt og avfotografert på diverse facebook-album.

Høydepunktet på turen for min del ble på mange måter lagsamholdet jeg og Trude G fikk fram gjennom reiseyatzyen Øystein H dro opp av sekken. Vi snakker lagyatzy og vi snakker at Trudis har trylla fram tre seksere på to kast på yatzy runden, og uselvisk overlater sistekastet til sin makker – meg. Jeg takka naturligvis for tilliten med å rulle ut mitt mest innbitte kast noensinne. Å se de to gjenværende terningene lande på dobbel seks fikk fram både nådeløs dobbel-lanking og trampeknips i lokalet! Klassetur.

I dag tok bl.a. Karoline A, Øystein H, Sarah B, Skrubbsår med venner og Gouranga turen til Bratten for det store vårslæppet. Ingen jeg har snakka med vet egentlig hva som ble sluppet, men det var likevel et svært så trivelig arrangement med deilig utlån av skateboard og åpning av ny scene-konsert. Gurre leverte som vanlig varene.

JA!

2 kommentarer:

TG sa...

Jævli bra

ingvild sa...

imponerende det Trude klarte å rulle ut

Om meg

Bildet mitt
Bodø, Nordland, Norway
Skribling og scrobbling.

Følgere