søndag 3. mai 2009

Sosiale relasjoner

Blogging er på mange måter en mulighet for både deg og meg til å få være den velkjente samfunnskommentatoren, om ikke annet, så hvertfall for et lite øyeblikk. Weblogginga gjør at selv den minste skoleelev eller største snekker kan være den som reflektert går dypere inn i dagens nytt, kommer med vittige sammenligninger og linker om svineinfluensaen, diskuterer moderne familiekonstellasjoner eller den nyeste utviklinga innenfor musikk, film og internett – akkurat som vi drømmer om.

Et alltid tilbakevendende tema i disse kommentarene er rett og slett sosiale relasjoner i mellom oss tobeinte. Og luringen sjøl skal vite at dette gjør seg fint også i blogginga. Jeg har tidligere skrevet om hvordan vi håndterer både krig, miljø-spørsmål og badstuprat.

For å ikke gjøre dette innlegget så langt at du faller av skal jeg egentlig ikke trekke noen annen konklusjon i kveld om disse sosiale relasjonene enn at det virkelig er underlige greier, som det kan skrives tallrike blogginnlegg om. For eksempel noen av disse. Forslagene er naturligvis åpen for deg å sjø-røve om du vil.

Stemødre, stefedre, "ekte" mødre og fedre, fostermødre og fedre, filletanter og onkler, søskenbarn, gamle tanter, gamle onkler, ex-kjærester og tremenninger.
Hvordan man det ene øyeblikket er i en rolig bowlinghall og forholder seg til bowlingspillere, mens man sekunder etter sitter der sammen med en gjeng personligheter.
Flytting til en ny by, eller bare en ny bydel.
Klassetur.
Russetid.

En annen kveld, et annet blogginnlegg.
Sig.



5 kommentarer:

Anonym sa...

stå på!

ingvild sa...

fantastisk!

Karoline sa...

Interessant

Krister Kanck sa...

"Hvordan man det ene øyeblikket er i en rolig bowlinghall og forholder seg til bowlingspillere, mens man sekunder etter sitter der sammen med en gjeng personligheter" - Jeg har så sjukt lyst å begi meg ut på den der. Det er bare det at det finnes ikke nok ord!

Anonym sa...

hvorfor ikke:)

Om meg

Bildet mitt
Bodø, Nordland, Norway
Skribling og scrobbling.

Følgere